Then & Now: cum s-au schimbat cele mai cunoscute logo-uri de-a lungul timpului?

Ce vei gasi in articol?

Cine nu știe cum arată logo-ul celor de la Apple, Microsoft sau McDonald’s? Însă câți dintre voi știți cum arătau la început cele mai cunoscute logo-uri? Logo-urile marilor companii internaționale au suferit foarte multe modificări de-a lungul timpului. S-au adaptat la noile trenduri din design și au răspuns nevoilor noilor ere în care au intrat.

Cele mai cunoscute logo-uri

Evoluția acestor companii reprezintă lecțiile de care avem nevoie pentru a fi mai aproape de succes. Iar schimbările pe care le-au făcut ne arată că adaptarea la regulile momentului este crucială pentru reușita unei companii. Dar cum s-au schimbat cele mai cunoscute logo-uri de-a lungul timpului? Și cum arătau la început? 

Apple

Povestea unuia dintre cele mai apreciate branduri din lume a început ca în 1976, sub numele Apple Computers inc. Creaţia prietenilor Steve Jobs, Steve Wozniak şi Ronald Wayne, compania a pornit în garajul casei lui Jobs din California, iar logo-ul iniţial era o referinţă la legea atracţiei universale a lui Isaac Newton. 

Cinci decenii mai târziu, logo-ul s-a schimbat, Jobs a ajuns un nume de referințe în design-ul de produs, electronicele companiei se regăsesc în toate colțurile lumii, iar valoarea firmei a depășit 600 de miliarde de dolari. 

McDonald’s

Câți dintre voi nu ați mâncat faimosul hamburger de la McDonald’s? Povestea unuia dintre cele mai cunoscute restaurante din lume a început în 1940, atunci când fraţii Dick şi Mac McDonald şi-au deschis un restaurant în San Bernardino, California. Ray Croc s-a alăturat afacerii ca agent în 1955, a cumpărat ulterior lanţul de restaurante şi a supravegheat extinderea la nivel mondial. Iar odată cu expansiunea produsului, logo-ul lor s-a schimbat și s-a adaptat noilor timpuri. 

Microsoft

Atunci când spui Microsoft nu ai cum să nu ai în minte imaginea miliardarului Bill Gates și a unui PC revoluționar. Și imediat după aceste două imagini vine logo-ul companiei, reprezentat de numele firmei scris cu caractere îngroşate şi italice. 

Însă, la începutul poveștii lor, în anii ’70, creatorii s-au gândit la ceva cu totul și cu totul diferit. Cu un stil groovy, logo-ul Microsoft ilustra perfect trendurile acestei perioade în care literele mari şi ritmurile disco erau la modă. Mai mult decât atât, pentru a-l face şi mai interesant, numele companiei a fost separat în două cuvinte: „Micro” şi „Soft”. 

Astăzi lucrurile stau cu totul altfel, atât pentru business – cu Bill Gates retrăgându-se de la cârma firmei, cât mai ales pentru design-ul logo-ului. 

Canon

În 1934 se lansa compania japoneză Kwanon, prelunând numele de o zeiţă budiste. În următorul an, numele a fost schimbat în Canon odată cu lansarea primei camere de 35mm. Jumătate de secol mai târziu, compania a lansat prima sa cameră digitală. Iar în 2012, avea deja 20% din cota de piaţă a camerelor digitale, oferind sute de modele pentru amatori şi profesionişti. În 2007, compania a vândut peste 250 de milioane de camere video, mai multe decât orice altă firmă. Iar logo-ul său este cunoscut de toată lumea, nu doar de iubitorii de fotografie. 

Kodak

„Tu apeşi pe buton, noi facem restul”. Acesta a fost sloganul cu care George Eastman a pus în mâinile consumatorilor din toată lumea prima cameră foto simplă în 1888. Povestea Kodak este cunoscută peste tot în lume, este modelul perfect de neadaptare la vremurile noi. După mai mulţi ani de dominare a pieţei, compania a eşuat în era digitală şi a fost nevoită să solicite intrarea în insolvenţă în ianuarie 2012. Dar logo-ul și produsele sale vor rămâne în istorie.

Tu ai luat în considerare construirea unei strategii de brand pentru business-ul tău? Dacă ești încă ezitant, nu uita că doar un brand puternic va rămâne întipărit în mintea consumatorilor, facilitând procesul de cumpărare. Lasă-ne un comentariu și spune-ne ce părere ai tu despre o strategie de brand. Suntem curioși să citim și părerile voastre.

Dezvoltă-ți afacerea împreună cu noi

Trimite un email pe [email protected]

IAR DACĂ AI ÎNTREBĂRI SUNTEM MEREU

la dispoziția ta să te ajutăm

Accesând pagina de prețuri vei putea observa pachetele standard pe care le putem oferi startup-urilor. În principiu, tariful este de 35€/h dar putem oferi și soluții în funcție de specificul afacerii tale. Referitor la tariful pe oră indiferent dacă task-ul tău necesită 5′ / 59′, tariful standard va fi de 50€.

Materialele le vei vedea accesând trello, într-un format de tip preview iar în momentul în care am terminat tot procesul de feedback vei avea acces la un folder pe care noi ți-l vom distribui din dropbox timp de 2 luni. După cele 2 luni, dacă vrei, contra cost îți vom depozita materialele în funcție de abonamentul pe care îl vei avea.

Depinde. În funcție de contractul pe care îl semnăm și tipul proiectului pe care îl vei avea. Dacă, de exemplu, ai nevoie de o identitate vizuală pentru brandul tău, evident, îți vom livra materialele finale în format vectorial, eps, tiff, etc. Dacă ai anumite materiale precum: diplome, flyere, bannere sau alte tipuri de materiale online îți vom livra doar materialul gata de print / de publicat (doar dacă nu avem o clauză în contract:) )

Folosim unelte online care ne ușurează munca, având proceduri și urmărind anumite milestone-uri impuse la început de proiect. Vei primi acces la un dashboard în Trello unde vei putea vedea activitățile și stadiul de dezvoltare al proiectelor tale.

După discuțiile preliminare și realizarea unui draft de informații, vă punem la dispoziție soluțiile pe care le avem la îndemână iar voi puteți interveni cu idei, numai dacă sunt la subiect. Dorim să evităm discuțiile interminabile la telefon care de cele mai multe ori nu duc la vreun rezultat, de aceea, te vom ruga să comunicăm pe email, fiindcă acolo putem centraliza cel mai bine informațiile. Vom răspunde în 20 minute de la prima ta solicitare. Dacă nu am răspuns în acest interval, 20% din costul final al facturii este suportat de noi 🙂 How cool is that?

Sigur, colaborăm cu una din cele mai bune tipografii din județul Galați. În funcție de nevoile tale, tiraj, calitatea cerută, discutăm și stabilim un preț asupra căruia nu adăugăm comision. Te informăm că am avut colaborări cu clienți din Australia, America și Suedia, printând materialele cerute de aceștia și livrându-le la adresele cerute.

Inca ai nelamuriri?

Contacteaza-ne direct pentru a te putea ajuta mai rapid.