Cine nu știe cum arată logo-ul celor de la Apple, Microsoft sau McDonald’s? Însă câți dintre voi știți cum arătau la început cele mai cunoscute logo-uri? Logo-urile marilor companii internaționale au suferit foarte multe modificări de-a lungul timpului. S-au adaptat la noile trenduri din design și au răspuns nevoilor noilor ere în care au intrat.
Cele mai cunoscute logo-uri
Evoluția acestor companii reprezintă lecțiile de care avem nevoie pentru a fi mai aproape de succes. Iar schimbările pe care le-au făcut ne arată că adaptarea la regulile momentului este crucială pentru reușita unei companii. Dar cum s-au schimbat cele mai cunoscute logo-uri de-a lungul timpului? Și cum arătau la început?
Apple
Povestea unuia dintre cele mai apreciate branduri din lume a început ca în 1976, sub numele Apple Computers inc. Creaţia prietenilor Steve Jobs, Steve Wozniak şi Ronald Wayne, compania a pornit în garajul casei lui Jobs din California, iar logo-ul iniţial era o referinţă la legea atracţiei universale a lui Isaac Newton.
Cinci decenii mai târziu, logo-ul s-a schimbat, Jobs a ajuns un nume de referințe în design-ul de produs, electronicele companiei se regăsesc în toate colțurile lumii, iar valoarea firmei a depășit 600 de miliarde de dolari.
McDonald’s
Câți dintre voi nu ați mâncat faimosul hamburger de la McDonald’s? Povestea unuia dintre cele mai cunoscute restaurante din lume a început în 1940, atunci când fraţii Dick şi Mac McDonald şi-au deschis un restaurant în San Bernardino, California. Ray Croc s-a alăturat afacerii ca agent în 1955, a cumpărat ulterior lanţul de restaurante şi a supravegheat extinderea la nivel mondial. Iar odată cu expansiunea produsului, logo-ul lor s-a schimbat și s-a adaptat noilor timpuri.
Microsoft
Atunci când spui Microsoft nu ai cum să nu ai în minte imaginea miliardarului Bill Gates și a unui PC revoluționar. Și imediat după aceste două imagini vine logo-ul companiei, reprezentat de numele firmei scris cu caractere îngroşate şi italice.
Însă, la începutul poveștii lor, în anii ’70, creatorii s-au gândit la ceva cu totul și cu totul diferit. Cu un stil groovy, logo-ul Microsoft ilustra perfect trendurile acestei perioade în care literele mari şi ritmurile disco erau la modă. Mai mult decât atât, pentru a-l face şi mai interesant, numele companiei a fost separat în două cuvinte: „Micro” şi „Soft”.
Astăzi lucrurile stau cu totul altfel, atât pentru business – cu Bill Gates retrăgându-se de la cârma firmei, cât mai ales pentru design-ul logo-ului.
Canon
În 1934 se lansa compania japoneză Kwanon, prelunând numele de o zeiţă budiste. În următorul an, numele a fost schimbat în Canon odată cu lansarea primei camere de 35mm. Jumătate de secol mai târziu, compania a lansat prima sa cameră digitală. Iar în 2012, avea deja 20% din cota de piaţă a camerelor digitale, oferind sute de modele pentru amatori şi profesionişti. În 2007, compania a vândut peste 250 de milioane de camere video, mai multe decât orice altă firmă. Iar logo-ul său este cunoscut de toată lumea, nu doar de iubitorii de fotografie.
Kodak
„Tu apeşi pe buton, noi facem restul”. Acesta a fost sloganul cu care George Eastman a pus în mâinile consumatorilor din toată lumea prima cameră foto simplă în 1888. Povestea Kodak este cunoscută peste tot în lume, este modelul perfect de neadaptare la vremurile noi. După mai mulţi ani de dominare a pieţei, compania a eşuat în era digitală şi a fost nevoită să solicite intrarea în insolvenţă în ianuarie 2012. Dar logo-ul și produsele sale vor rămâne în istorie.
Tu ai luat în considerare construirea unei strategii de brand pentru business-ul tău? Dacă ești încă ezitant, nu uita că doar un brand puternic va rămâne întipărit în mintea consumatorilor, facilitând procesul de cumpărare. Lasă-ne un comentariu și spune-ne ce părere ai tu despre o strategie de brand. Suntem curioși să citim și părerile voastre.