5 mituri despre web design și adevărurile despre ele

Ce vei gasi in articol?

Există câteva idei despre design care parcă nu vor să dispară niciodată. Preferă userii website-urile cu slider? Trebuie să folosim doar fonturi fără serif? Avem nevoie să integrăm feed-uri de social media în site? Acestea sunt doar câteva dintre miturile pe care încercăm să le dezbatem în cele ce urmează:

1. Userii iubesc sliderele

Când a fost ultima dată când ai recomandat unui client să folosească un slider pentru site-ul său? Acestea sunt încă foarte populare. Însă, de cele mai multe ori și foarte puțin folositoare. Și asta pentru că engagement-ul lor și ale caruselelor care se rotesc este foarte, foarte mic. De altfel, Yoast ne aduce câteva informații foarte relevante:

  • Doar 1% dintre useri dau click pe slider
  • Sliderele prezintă, de cele mai multe ori, prea multe informații și asta provoacă confuzie
  • Pot să îngreuneze viteza site-ului
  • Userii pot pierde informații foarte utile din cauza faptului că trec repede peste slider

2. Design înseamnă doar să desenezi frumos

Ei bine, nu! Un design bun nu înseamnă doar un desen pe un canvas gol. Fără doar și poate estetica este foarte importantă, însă un design bun nu trebuie să fie doar frumos, ci mai ales funcțional.

De aceea, înainte de a te apuca de un proiect trebuie să te gândești la ce experiență îi oferi utilizatorului. Și cum va interacționa acesta cu design-ul propus de tine.

De fiecare dată încearcă să folosești un design pentru a rezolva problemele userului și pentru a-i oferi informații relevante. Iar pentru asta trebui să folosești imagini, culori, fonturi și texte potrivite.

Citește și: 10 blog-uri de design pe care ar fi bine să le urmărești

3. Userii nu scrollează

În trecut ne-am confruntat de multe ori cu această informație. Însă, regulile s-au schimbat, iar acum nu se mai pune problema de așa ceva.

Pe de altă parte, faptul că userii scrollează înseamnă și că trebuie să ne gândim serios la toate informațiile pe care le adăugăm în fiecare zonă a paginii. De aceea, trebuie să ținem cont și de faptul că:

  • Scrolling-ul este diferit – pe desktop se face pe orizontală, iar pe mobile și tabletă pe verticală
  • Este important să adăugăm informații relevante pe tot parcusul paginii – o informație nepotrivită plasată în ecranul patru sau cinci poate să îl determine pe user să părăsească site-ul

4. Fonturile trebuie să fie doar Sans Serifs

De câte ori nu ai auzit că doar fonturile fară serif trebuie folosite pentru website-uri? De prea multe ori, nu e așa? Ei bine, astăzi acest lucru este doar un mit. Ecranele high-resolution au făcut ușor de citit aproape orice font (dacă culorile și contrastele sunt corecte, evident).

Motivul pentru care trebuia să folosești doar fonturile fără serif era unul singur: calitatea ecranelor low-resolution făcea citirea lor foarte dificile. Acum problema a fost rezolvată. Așa că, poți folosi fontul pe care ți-l dorești – cu serif sau fără.

5. Ai nevoie de un Social Media Feed integrat în site

O idee poate la fel de populară precum cea a slider-ului. Și exact la fel de puțin eficientă. Este foarte clar că trebuie să îi oferi userului posibilitatea de a-ți share-ui conținutul pe social media și de a-ți urmării conturile, însă nu este nevoie să îi și arăți informațiile de acolo. Website-ului și platformele de social media sunt două lucruri total diferite. Folosește-le pe toate cu grijă și caută să îți adaptezi conținutul și comunicarea pentru fiecare dintre acestea

Sursa foto intro: Unsplash

Dezvoltă-ți afacerea împreună cu noi

Trimite un email pe [email protected]

IAR DACĂ AI ÎNTREBĂRI SUNTEM MEREU

la dispoziția ta să te ajutăm

Accesând pagina de prețuri vei putea observa pachetele standard pe care le putem oferi startup-urilor. În principiu, tariful este de 35€/h dar putem oferi și soluții în funcție de specificul afacerii tale. Referitor la tariful pe oră indiferent dacă task-ul tău necesită 5′ / 59′, tariful standard va fi de 50€.

Materialele le vei vedea accesând trello, într-un format de tip preview iar în momentul în care am terminat tot procesul de feedback vei avea acces la un folder pe care noi ți-l vom distribui din dropbox timp de 2 luni. După cele 2 luni, dacă vrei, contra cost îți vom depozita materialele în funcție de abonamentul pe care îl vei avea.

Depinde. În funcție de contractul pe care îl semnăm și tipul proiectului pe care îl vei avea. Dacă, de exemplu, ai nevoie de o identitate vizuală pentru brandul tău, evident, îți vom livra materialele finale în format vectorial, eps, tiff, etc. Dacă ai anumite materiale precum: diplome, flyere, bannere sau alte tipuri de materiale online îți vom livra doar materialul gata de print / de publicat (doar dacă nu avem o clauză în contract:) )

Folosim unelte online care ne ușurează munca, având proceduri și urmărind anumite milestone-uri impuse la început de proiect. Vei primi acces la un dashboard în Trello unde vei putea vedea activitățile și stadiul de dezvoltare al proiectelor tale.

După discuțiile preliminare și realizarea unui draft de informații, vă punem la dispoziție soluțiile pe care le avem la îndemână iar voi puteți interveni cu idei, numai dacă sunt la subiect. Dorim să evităm discuțiile interminabile la telefon care de cele mai multe ori nu duc la vreun rezultat, de aceea, te vom ruga să comunicăm pe email, fiindcă acolo putem centraliza cel mai bine informațiile. Vom răspunde în 20 minute de la prima ta solicitare. Dacă nu am răspuns în acest interval, 20% din costul final al facturii este suportat de noi 🙂 How cool is that?

Sigur, colaborăm cu una din cele mai bune tipografii din județul Galați. În funcție de nevoile tale, tiraj, calitatea cerută, discutăm și stabilim un preț asupra căruia nu adăugăm comision. Te informăm că am avut colaborări cu clienți din Australia, America și Suedia, printând materialele cerute de aceștia și livrându-le la adresele cerute.

Inca ai nelamuriri?

Contacteaza-ne direct pentru a te putea ajuta mai rapid.