Așa cum probabil vă așteptăți cele mai multe campanii si cele mai bune din anul acesta au vizat, într-un fel sau altul, pandemia de coronavirus. Unele branduri au ales să le aducă mulțumire celor din prima linie. Altele să ne reamintească să fim responsabili și să respectăm recomandările specialiștilor. Și altele să ne ajute să fim împreună, deși distanțați social.
Dar care sunt cele mai bune? Noi am făcut un top subiect cu cele mai bune cinci campanii publicitare de anul acesta:
1. Netflix: #Homesick
Se estimează că Netflix a reușit să-și crească numărul de subscriberi cu cel puțin 20% de la începutul anului 2020. Mai mult decât atât, datorită utilizării platformelor de streaming s-a observat o creștere foarte mare a consumului de Internet în multe piețe globale. De exemplu, 70% a fost creșterea consumului de Internet în Italia.
Folosindu-se de aceste date, Netflix a creat o campanie foarte ingenioasă. Iar creativitate a venit probabil de unde puțini se așteptau. Netflix și-a creat campanie #Homesick provocând niște studenți de la Miami Ad School Europe din Germania. Da, ai citit bine. Campania celor de la Netflix a fost realizată ca un proiect de școală. Iar rezultatele sunt de-a dreptul WOW:
2. Budweiser, campania în plină pandemia de coronavirus
Anheuser-Busch InBev a avut anul acesta o campanie foarte faină, creată în onoarea eroilor care lucrează în domeniul sănătății. Oamenii care și-a riscat viața zi de zi, în plină pandemia, pentru ca noi să fim în siguranță. Mai mult decât atât, aceștia au anunțat că vor dona 5 milioane de dolari către American Red Cross pentru a susține lupta împotriva pandemiei de covonavirus.
Anheuser-Busch InBev au atins un record în primele două luni ale acestui an. Însă, pandemia de coronavirus a avut un impact teribil asupra vieții de noapte din China, iar lucrul acesta a însemnat o pierdere de 170 de milioane de dolari pentru Budweiser. De ce a funcționat campania? Pentru că a combinat responsabilitatea, cu implicarea socială și tributul adus celui mai important domeniu pentru Budweiser: sportul, atât de afectat în această perioadă. Iar peste toată acestea, compania face cel mai bun lucru la care te poți gândi în această perioadă: le mulțumește și îi ajută pe eroii care salvează vieți.
Citește și: Bad Design vs. Good Design: 3 exemple din care putem învăța
3. Ford: #BuiltToLendAHand
Cu singuranță una dintre cele mai afectate ramuri ale economiei, cea auto, a fost foarte afectată în acest an. Putem spune că nimeni nu s-a mai grăbit la un dealer auto să-și cumperi o mașină în 2020. Așa că, mulți dintre producătorii auto au dezvoltat programe pentru împrumuturi sau schimburi de mașini. În campania sa, #BuiltToLendAHand, Ford a încercat să ne reamintească cele mai importante momente din istoria sa și, mai important, evenimentele în care au ajutat America în ultimul deceniu. Evident că Ford își cunoaște locul în istoria țării, își știe rolul în cultura de peste ocean. Și mai știe și că o mașină este unul dintre cele mai scumpe lucruri din viața unui om. Așa că, încearcă să le arate oamenilor că este alături de ei:
4. Guinness – Campania de Crăciun de anul acesta
Guinness și-a unit forțele cu Quaker City Mercantile din Philadelphia pentru a face o campanie despre cum putem să sărbătorim anul acesta. Da, lucrurile sunt diferite în 2020. Iar Guinness vrea să fim responsabili:
5. TikTok: #SafeHands
Așa că probabil vă așteptați, consumul de social media a crescut foarte mult în timpul pandemiei. Iar TikTok are peste 1.7 millioane de downloads. Mai mult, începând cu luna mai, aplicația a cunoscut o creștere de peste 18%. Așa că, TikTok a început să fie un brand important în zona online. Iar acest lucru a venit și cu responsabilitate. Iar aplicația s-a ridicat la nivelul așteptărilor, lansând mai multe hashtag-uri – #HayiCorona challenge în South Africa sau o colaborare cu UNICEF #ONhaVanVui (#StayHomeIsFun) challenge.