Fiecare sfârșit de an ne aduce campanii publicitare pline de emoție. Familie, amintiri alături de cei dragi, bucurie, cadouri și prietenie. Toate sunt folosite în campaniile de Crăciun. Unele ne fac să râdem, altele ne emoționează până la lacrimi. Dar care sunt cele mai bune? Noi am făcut un top subiect cu cele mai bune cinci campanii publicitare de Crăciun:
1. Burberry, „From London With Love”, 2014
În acest scurtmetraj incredibil de bine coregrafiat, un cuplu se îndrăgostește și se lasă cuprins de magia de Crăciun. Povestea se petrece la Londra, iar campania este realizată de luxoasa casă de modă britanică Burberry. Romeo, fiul Victoriei și al lui David Beckham, a debutat pe ecran în rolul principal, alături de modelele și dansatoarele britanice Hannah Dodds și Anders Hayward. Reclama surprinde foarte bine spiritul Burberry și reușește să ducă telespectatorii într-o călătorie romantică și capricioasă prin muzică, dans, scenografie și, desigur, modă.
2. WestJet, „Christmas Miracle”, 2013
Compania aeriană canadiană WestJet și-a întrebat clienții ce își doresc de Crăciun înainte de a urca la bordul avionului. Odată ajunși la destinație, dorințele lor se învârteau pe banda de bagaje. De ce a fost cu adevărat un succes această campanie? Pentru că WestJet a combinat tehnologia (prin interactive Santa screens) cu ideea că totul este posibil de Crăciun. Nicio altă companie nu a mai gândit o astfel de campanie. Iar succesul idee pe care a avut-o WestJet s-a concretizat în peste 48 de milioane de vizoalizări. Chiar și astăzi, la mai șapte ani distanță, campania WestJet este amintită.
Citește și: Bad Design vs. Good Design: 3 exemple din care putem învăța
3. Iceland Foods, „Choose a Christmas Without Palm Oil”, 2018
Lanțului de supermarketuri britanic Iceland Foods a încercat să facă un orangutan să se împrietenească cu o fetiță pentru că nu mai are unde să trăiască după ce pădurea lui a fost tăiată pentru a face ulei de palmier.
Povestită de actrița Emma Thompson, campania a dorit să promoveze interdicția asupra produselor din ulei de palmier. Deși a fost interzis la TV pentru că era prea politică, reclama a devenit virală pe rețelele sociale. Iar petiția lansată de ei a fost semnată de peste 750.000 de persoane pe change.com.
Mai mult decât atât, ca urmare a filmului, a fost creat un orangutan animatronic în mărime naturală care a fost plasat în cele mai aglomerate zone din Londra, inclusiv în Oxford Street și parcurile din interiorul orașului. Orangutanul era pus în situații de zi cu zi pentru a evidenția faptul că nu are unde să trăiască, așa că este nevoit să vină în aglomerația Londrei.
4. Coca Cola, „White Christmas”, 2014
Nu există Crăciun fără o campanie Coca Cola. Creată de Ogilvy Asia, această campanie de Crăciun aduce magia albă a acestei perioade către oamenii din Singapore care nu ar experimenta-o niciodată. Obișnuiți cu căldura tropicală din Asia, aceștia au putut să se bucure de experiența unui Crăciun alb, de poveste. Fără să vândă nici măcar un produs, această campanie a fost exclusiv una de brand și a fost un real succes… pentru că nu există masă de Crăciun fără o sticlă de Coca Cola, nu?
5. John Lewis, „Moz the Monster”, 2017
În final, puțină lumină de Crăciun. John Lewis este cunoscut pentru campaniile sale de Crăciun, iar, în 2017, gigantul retail din Marea Britanie a creat campania „Moz the Monster” cu sloganul „Pentru cadourile care aduc lumină în viața noastră”.
Campania spune povestea unui băiețel care este speriat de întuneric până când îl întâlnește pe Monstrul Moz. Acesta se distrează cu el în fiecare seară, făcându-l să nu îi mai fie teamă de întuneric. Până când lasă o lumină de noapte să preia munca în locul său. „Moz the Monster” întoarce fabula monstrului de sub și o transformă într-o poveste despre prietenie, emoție și bucurie… exact așa cum trebuie să fie Crăciunul.
Sursa foto intro: Envato Elements