Dacă citești aceste rânduri, cel mai probabil ți-ai lansat propria afacere pe piață, sau ai o afacere pe care te-ai hotărât să o lansezi online. Ai prins deja primii clienți. Începi să faci profit, iar afacerea crește încet, dar sigur.
Acesta ar trebui să fie începutul fiecărei afaceri. Însă, o greșeală pe care o poate face un antreprenor este să se gândească doar la acel profit, fără a calcula și investițiile de care e nevoie pentru ca afacerea să poată aduce profit constant.
Desigur, în prima etapa, când poate nu dispui de un buget atât de mare încât să-ți permiți să apelezi la o agenție, ai putea să începi să lucrezi la afacerea ta singur. Să îți creezi singur câteva proceduri. Poate chiar să te ocupi singur de promovarea afacerii.
E ok să ai grijă de afacerea ta, pânâ începi să trezești interesul primilor clienți. Însă, din moment ce există interes și cererile deja încep să vină în număr cât mai mare, cel mai probabil e timpul să îți scalezi afacerea la alt nivel.
Lucruri simple pe care trebuie să le faci pentru ca afacerea ta să aducă rezultate!
În primul rând, când ai deja primii clienți, aceștia se vor aștepta ca afacerea ta să aibă o imagine profesionistă.
Ce presupune asta?
Când vei vedea că afacerea ta merge și vei începe să îți dorești profit, vei avea nevoie în principal de un brand, de o identitate a afacerii, de o poveste. Iar prima etapă în construirea unei astfel de povești care să te reprezinte pe tine și afacerea ta, este crearea unei identități grafice.
Crează-ți un logo profesionist, pentru că vei avea nevoie de unul foarte bun pentru a te diferenția. Mai apoi, creează un manual de identitate vizuală, care să specifice angajaților, colaboratorilor și altor terți cum se folosesc elementele grafice și cum se folosește logo-ul afacerii tale în diverse situații, astfel încât imaginea ta să rămână impecabilă.
Apoi creează-ți materiale de promovare grafice, pentru a te face vizibil, cu o imagine profesionistă.
Cum crezi că le vei putea crea de unul singur?
Vine o perioadă în ciclul antreprenorial când va trebui să-ți pui și tu aceeași întrebare decisivă pe care orice antreprenor de succes și-a adresat-o:
„Mă pot ocupa singur de fiecare detaliu al afacerii mele sau am nevoie de ajutor?”
Răspunsul pe care ți-l dai la această întrebare va face diferența.
Gândește-te că ai alege să lucrezi singur.
Este foarte important să cunoști costurile necesare a tuturor operațiunilor pentru a crea materialele, logo-ul, imaginea grafică a afacerii. Apoi, trebuie să cunoști programele specializate pentru a lucra aceste proiecte.
Mai apoi, trebuie să ai cunoștințe de design, de coloristică. Va trebui în același timp să ai grijă și de clienții care vin pentru a-ți cere servicii și să îi servești la timp.
Ba mai mult, va trebui să ai grijă și de administrarea afacerii.
O soluție simplă pentru tine
Tocmai de aceea, acum este momentul decisiv în care fie apelezi la o agenție și economisești timp sau energie, fie riști ca afacerea sau proiectul să rămână la același nivel.
Unul din cele mai simple moduri ca să îți extinzi afacerea este să apelezi la o agenție, care să te ajute în tot acest proces. De abia atunci afacerea ta ar putea deveni din ce în ce mai profitabilă, cu o imagine pozitivă, cu un brand puternic și o identitiate vizuală care să atragă din ce în ce mai mulți clienți.
O agenție te va putea ajuta să-ți dezvolți nu doar identitatea grafică, ci să-ți și promovezi afacerea așa cum se cuvine, pentru a obține rezultatele dorite.
Așadar, am două întrebări pentru tine:
Consideri că afacerea ta a ajuns la nivelul în care merită să se dezvolte mai mult, ghidată de niște experți în domeniu, cu ani de experiență și cunoștințe în spate?
SAU
Încă ești la nivelul în care consideri că te poți descurca singur și că nu vrei încă să faci un profit substanțial, nu vei mai mulți clienți și nu vrei să-ți dezvolți afacerea…
Dacă și tu vrei să-ți dezvolți afacerea și conștientizezi că ai nevoie de o imagine profesionistă pentru aceasta, scrie-mi un mesaj completând formularul de mai jos!