Pandemia de coronavirus a făcut victime în toată lumea. Peste 2 milioane de oameni se luptă cu acest virus. De aceea, mai multe branduri din toată lumea s-au decis să încurajeze una dintre măsurile recomandate de specialiști – distanțarea socială. Cum au făcut asta? Schimbându-și logo-uri și adaptându-le noilor vremuri. Mai jos găsiți opt exemple de astfel de inițiative:
McDonald’s și-a schimbat logo-ul despărțindu-și celebrul „M”
Foarte multe companii cunoscute s-au implicat în această bătălie – Gap a început să producă măști, Christian Dior și Givenchy produc soluții dezinfectante. Dar există și o altfel de implicare, cea prin care brandurile încearcă să promoveze mesajele corecte. De aceea, McDonald’s care a trebuit să-și închidă multe dintre restaurantele sale faimoase din toată lumea, a încercat să sublinieze necesitatea acestor măsuri printr-o schimbare la nivelul logo-ului. Promovând distanțarea socială, aceștia și-au despărțit celebrul „M”:
Coca-Cola încearcă să-și folosească spațiile publicitare pentru a transmite mesaje sociale
În America, în Times Square, Coca-Cola a cumpărat un billboard uriaș doar pentru a încerca să transmită un mesaj social. Folosindu-se de spațierea dintre literele din logo, Coca-Cola a promovat mesajul – “Staying apart is the best way to stay united / Distanțarea socială este cea mai bună cale de a sta uniți”.
Audi și-a despărțit cerculețele într-un apel la solidaritate
Celebrul producător auto și-a despărțit cercurile cu mesajul „Keep Distance, Stay Together / Mențineți distanța, fiți uniți”. Iar postarea lor de pe Twitter a continuat cu un apel la responsabilitatea și solidaritate – „Stay at home, keep your distance, stay healthy, support each other – we are in this together / Stați acasă, mențineți distanța socială, fiți sănătoși și ajutați-vă unul pe celălalt – suntem în această situație împreună”.
Volkswagen a promovat distanțarea socială
Dacă Audi și-a despărțit celebrele cerculețe pentru a promova distanțarea socială, Volkswagen a făcut un lucru asemănător. Deținute de aceiași proprietari, cele două branduri auto au avut o campanie similară. Iar Volkswagen a postat pe contul său de Twitter un mesaj în care își separă V-ul de W pentru a susținere responsabilitatea socială.
Nike vorbește despre ce înseamnă să fii erou
Dacă brandurile despre care am vorbit mai devreme și-au modificat logo-urile pentru a încuraja distanțarea socială, Nike a avut o altă abordare. Prin mesajul postat pe rețelele sale sociale “If you ever dreamed of playing for millions around the world, now is your chance. Play inside, play for the world. / Dacă ai visat vreodată să fii în fața a milioane de oameni din întreaga lume, acum este șansa ta. Fă sport în casă și toată lumea te va susține”, Nike nu doar că a încurajat oamenii să stea acasă, dar le-a creat imagina că aceasta este șansa lor să fie eroi.
Chiquita și-a trimis celebra doamnă din logo acasă
Producătorul internațional de fructe, Chiquita, a scos-o din logo pe Miss Chiquita. Iar mișcarea a fost completată cu mesajul “I’m already home. Please do the same and protect yourself. #stayhome / Eu sunt deja acasă, te rog să faci și tu același lucru și să ai grijă de tine. #stămacasă”.
Mercadi Libre te încurajează să ai grijă de sănătatea celor dragi
Mercadi Libre, un marketplace argentinian și-a schimbat logo-ul pe rețelele sociale, promovând un salut devenind celebru mai ales în lumea sportului de dinainte de coronavirus – salutul cu cotul. Iar mesajul de distanțare socială a fost accentuat și de copy-ul folosit “Codo a codo en las dificiles hasta que llegue lo mejor / Cot la cot în toate aceste momente dificile, până când vremurile bune vor veni din nou”.
Mercedes, distanțarea socială prin logo
În sfârșit, la fel ca Volkswagen și Audi, Mercedes și-a schimbat și el logo-ul în această perioadă. Iar distanțarea socială este marcată prin faptul că liniile din interior nu mai ating cercul. La fel și literele din text sunt îndepărtate, iar mesaj simplu este unul simplu: Mercedes încurajezi oamenii să respecte sfaturile specialiștilor.