Orice business aflat la început de drum are nevoie de sprijinul și atenția ta pentru a crește. Primele luni din viața unui business sunt decisive pentru perioada ce va urma, de aceea este necesar să iei decizii bazate pe o studiere atentă a pieței. Nu îți face griji dacă nu ai bugete mari asemeni competitorilor tăi, deoarece îi poți ajunge din urmă cu ușurință.
Business-ul tău are nevoie să fie văzut pe piață. Are nevoie de o identitate a sa, unică și inconfundabilă. Probabil te întrebi cum poți face acest lucru. În acest articol vom analiza ce reprezintă strategia de brand și de ce business-ul tău are nevoie de o astfel de strategie. Ești pregătit? Să pornim!
Succesul unui business
Succesul unui business este influențat de mai mulți factori, însă ne vom concentra atenția pe acei factori pe care noi îi considerăm elementari și decisivi.
Primul și poate cel mai important factor care se află în spatele unui business de succes este adaptabilitatea. În această lume modernă, aflată într-o mișcare continuă, business-urile care reușesc sunt cele care învață să se adapteze, să fie flexibile atunci când cerințele și nevoile pieței se schimbă.
Un al doilea factor important care influențează succesului unui business este viteza de reacție. Oportunități apar, însă ține de tine să reacționezi rapid și să profiți de acea oportunitate care îți este dată și care îți poate ajuta business-ul să reușească.
Ultimul însă nu cel din urmă factor, este mai mult o acțiune, pe care mulți antreprenori nu o explorează în întregime, și anume, planificarea detaliată sau simplu, strategia. Un brand puternic și un business de succes nu se construiesc peste noapte. Este nevoie de o strategie corectă și completă, atent studiată, care să îți pună la dispoziție toate instrumentele de care ai nevoie pentru a-ți atinge toate obiectivele.
Ce este o strategie de brand?
Strategia de brand este o planificare pe termen lung care conține activități și instrumente și care contribuie la succesul unui business în afaceri, ajutând acel business să își atingă obiectivele propuse. Pe scurt, strategia de brand este un instrument valoros fără de care un business bâjbâie în întuneric, în lipsa unei traiectorii și a unei direcții clare.
Înainte de a intra în detalii trebuie să clarificăm o concepție greșită pe care multă lume o face atunci când vine vorba despre strategia de brand. Brand-ul tău nu se rezumă doar la produsul, logo-ul, website-ul sau numele tău.
Brand-ul este reprezentat de o totalitate de factori și concepte care nu sunt întotdeauna tangibile. Brand-ul este compus din scopul business-ului tău, de valorile sale, de misiunea sa, de identitatea vizuală a acestuia, de modul în care interacționezi cu clienții etc.
6 motive pentru care business-ul tău are nevoie de o strategie de brand
Acum că am clarificat și mai bine noțiunea de brand putem merge mai departe și să analizăm importanța strategiei de brand. Așa cum spuneam și mai devreme, strategia de brand este un instrument valoros, ba chiar mai mult,o buna strategie de brand te ajută să te poziționezi pe piață, astfel că audiența ta va reuși să te identifice cu ușurință oriunde și oricând.
Care sunt primii pași?
Înainte de a trasa primele idei în strategia ta de brand, fă un mic exercițiu și gândește-te care este motivul principal pentru care ai pornit acest business. Este important să înțelegi încă de la început care sunt acele probleme și nevoi pe care business-ul tău le poate rezolva. Acum vei putea să te concentrezi pe ceea ce este cu adevărat important pentru un business de succes – clienții tăi.
Scopul unei strategii de brand este să te ajute să identifici acele acțiuni care te pot aduce mai aproape de clienții tăi. Fie că vorbim de grafică, marketing digital sau alte instrumente esențiale de promovare, strategia de brand este ghidul tău în lumea afacerilor.
- Îți oferă o imagine clară asupra audienței țintă.
Identificarea corectă a audienței țintă este esențială. Înainte de a lua orice decizie și de a începe orice proces, este important să știi cărui public te adresezi. Odată identificată audiența țintă vei știi cum să îți construiești mesajele pentru a fi cât mai eficiente, vei știi unde îți găsești posibilii clienți și cum să îi abordezi pentru a-ți atinge obiectivele.
Mulți antreprenori consideră că audiența business-ului său este formată din toată lumea, fără nici o restrângere, însă aceștia fac o mare greșeală. Odată restrânsă audiența toate activitățile de marketing vor fi mai eficiente, iar creșterea mai rapidă. În consecință, cu cât audiența este mai diversificată, activitățile își vor pierde din eficiență, iar rezultatele vor fi pe măsură.
- Îți definește scopul, valorile și oferă voce brand-ului tău.
Strategia de brand trebuie să conțină, printre altele, scopul, valorile și promisiunea pe care brand-ul o face către consumatori. Într-o piață plină de brand-uri și business-uri care oferă aceleași produse, câștigă cel care reușește să atragă atenția consumatorului, ajutându-l pe acesta să se identifice cu valorile brand-ului.
Chiar dacă scopul final al business-ului este acela de a face bani, strategia te ajută să identifici mesajul cu care audiența ta poate rezona. Spre exemplu, Nike își propune să ofere inspirație și inovație fiecărui atlet din lumea întreagă.
Dacă încă nu știi care sunt scopul și valorile brand-ului tău nu îți face griji. Strategia de brand o să te ajute să definești toate aceste elemente și mai presus de toate, va oferi voce brand-ului tău, care va rămâne în mintea utilizatorilor.
- Te ghidează în luarea celor mai bune decizii pentru business-ul tău.
Nu-i așa că poți lua decizii cu ușurință atunci când ai la dispoziție toate informațiile? Tocmai acesta este scopul strategiei de brand – să îți ofere toate informațiile necesare despre business-ul tău și să îți prezinte toate necunoscutele, pentru ca tu să iei decizii corecte și rapide.
Atunci când știi care sunt principiile de bază pe care se concentrează afacerea ta, luarea deciziilor este simplă, fără să afecteze consecvența brand-ului tău. Multe business-uri, în lipsa unei strategii de brand tind să se îndepărteze de la misiunea inițială și să își piardă din clienți.
- Te ajută să ieși în evidență prin identificarea elementelor de grafică și marketing digital.
Grafica și marketing-ul digital sunt două instrumente esențiale pentru orice business. Grafica te ajută să îți construiești prezența pe piață, iar marketing-ul digital te ajută să identifici acele acțiuni care trebuiesc luate în vederea atingerii unor obiective deja stabilite.
Strategia de brand te ajută să ieși în evidență prin dezvoltarea identității brand-ului tău. Totul se rezumă la capacitatea unui brand de a rămâne consecvent. De aceea, elemente de grafică, precum bannere, newslettere, sau tot ce ține materialele pentru print (roll up, afișe publicitare, etc.) trebuie să respecte un anumit tipar, care să transmită mesajul brand-ului tău.
Pe de altă parte, așa cum am spus și mai devreme, este important să îți știi focusul. Marketing-ul digital este divers, punând la dispoziție o multitudine de instrumente de promovare către business-uri. Tocmai de aceea este necesar să identifici care sunt acele activități de marketing care te pot ajuta să îți atingi obiectivele într-un mod eficient – fie că sunt ele de trafic, brand awareness sau conversii.
- Îți pune la dispoziție toate instrumentele de care ai nevoie pentru a dezvolta loialitatea clienților față de brand.
Probabil te-ai întrebat de mai multe ori cum poți să construiești o relație de lungă durată cu clienții tăi. Răspunsul este simplu – loialitate. Fie că vrem să credem sau nu, procesul de cumpărare este influențat de emoții. De aceea, pentru a creea acea legătură puternică între tine și cumpărător trebuie să nu îți fie teamă să arăți fața umană a brand-ului tău.
Strategia de brand te va ajuta să identifici instrumentele de care ai nevoie pentru a dezvolta loialitatea clienților tăi față de brand, astfel ca acțiunile pe care le întreprinzi să nu rămână nevăzute. Un brand puternic va mări eficiența tuturor acțiunilor tale de marketing, lăsând o impresie bună în inimile și mințile audienței tale.
- Este un instrument puternic în generarea conversiilor.
Generarea conversiilor este în mințile și pe buzele tuturor antreprenorilor. Un business nu poate supraviețui în absența conversiilor, de aceea, strategia de brand te va ajuta să identifici care sunt acele acțiuni pe care să îți concentrezi atenția pentru ca obiectivul tău să fie atins.
Dacă ești încă ezitant, nu uita că doar un brand puternic va rămâne întipărit în mintea consumatorilor, facilitând procesul de cumpărare. Strategia de brand este cel mai la îndemână instrument pentru orice business aflat la început de drum care își dorește o creștere corectă și eficientă.
Tu ai luat în considerare construirea unei strategii de brand pentru business-ul tău? Lasă-ne un comentariu și spune-ne ce părere ai tu despre o strategie de brand. Suntem curioși să citim și părerile voastre.
Pentru servicii de grafică și marketing digital nu ezita să ne contactezi. Completează formularul de mai jos și spune-ne cum te putem ajuta să îți duci afacerea mai aproape de reușită.