Atunci când ești la început de drum ai foarte multă dorință. Ești proactiv. Experimentezi foarte mult. Vrei să înveți de la cei mai buni. Și îți cauți inspirație în orice. Însă, ai nevoie și de cineva care să te ghideze. Tocmai de aceea, mai jos am trecut câteva dintre regulile generale ale design-ului, precum și câteva tool-uri care să te ajute în proiectele la care lucrezi
5 reguli generale pentru un designer de succes
Design-ul tău trebuie să comunice foarte simplu și direct mesajul pe care ți-l dorești. Ține cont de câteva reguli elementare precum echilibru, spațiu și proximitate. Pentru asta, poți folosi aplicația gratuită Adobe Spark, unde găsești foarte multe teamplate-uri de la YouTube thumbnails până la flyere.
1. Cea mai simplă idee este de cele mai multe ori și cea mai bună
Englezii au o vorbă „less is more”, ar fi bine să te ghidezi după ea în design. Dacă publicul tău simte că mesajul pe care vrei să îl transmiți este prea complicat o să plece și o să fie foarte greu să-i recâștigi.
Citește și: 10 blog-uri de design pe care ar fi bine să le urmărești
2. Găsește mereu ceva cu care să atragi atenția
După ce ai înțeles cât de importantă este simplitatea, este timpul să te gândești cum să atragi atenția publicului. Încearcă să găsești acel ceva care o să le rămână în minte. Pentru asta, ai grijă la alegerea fontului și a culorii.
Un site care poate fi foarte util, mai ales pentru cei la început de drum, este DaFont. Aici vei găsi foarte multe fonturi gratuite cu care să te joci. Și vei putea învăța cum să combini culorile pentru a obține acel element cheie pe care îl cauți.
3. Învață care sunt trendurile
Orice designer trebuie să știe care sunt trendurile: de la culoarea anului, până la ce fonturi se mai folosesc în prezent. Însă, ține minte faptul că o idee este populară, nu înseamnă că trebuie să o și folosești în proiectul tău. Alege doar lucrurile care se potrivesc cu brandul pe care îl reprezinți.
4. Adaugă creativitate și originalitate
Ca să trezești interesul publicului pentru design-ul tău poți adăuga câteva elemente simple, precum forme, stickere sau GIF-uri. Acestea vor aduce substanță, creativitate și originalitate proiectului tău.
Cele mai simple elemente de folosit sunt formele: liniile și cercurile vor aduce acel element surpriză pe care îl cauți. Poți folosi aplicația Over pentru inspirație. Aici vei găsi foarte multe stickere și grafice gratuite care te pot ajuta pentru proiectul la care lucrezi.
5. Orice alegere pe care o faci trebuie să fie în acord cu mesajul brandului
În final, publicul trebuie să înțeleagă foarte ușor identitatea vizuală a brandului pentru care lucrezi. Folosește mereu aceleași fonturi, culori sau simboluri. Orice alegere vizuală pe care o faci trebuie să fie în acord cu mesajul acestuia. Iar pentru a face asta, poți folosi photo editorul de la Pixlr sau Lightroom.