Există foarte multe motive pentru care un utilizator poate să stea mai mult pe o pagină web sau, din contră, poate ieși după doar 1-2 secunde. Poate că informațiile găsite nu sunt relevante. Poate că pagina s-a încărcat foarte greu. Sau poate a arătat câteva erori tehnice. Oricare ar fi motivele, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătății website readability. Iar noi vom încerca să vorbim despre cele mai importante dintre acestea.
Așadar mai jos v-am pregătit o listă cu 5 lucruri pe care trebuie să le faci pentru a-ți îmbunătății website readability. Sfaturi pe care să le pui în practică chiar de acum:
1. Ai grijă la fonturile pe care le folosești
Alegerea fontului potrivit nu este niciodată ușoară. Și nici nu există o rețetă pe care să o folosești cu succes la fiecare proiect. Cu toate aceastea, există câteva opțiuni care sunt mereu sigure. Printre acestea se numără fonturile:
- Arial
- Roboto
- Times New Roman
- Courier
- Verdana
- Georgia
Ce înseamnă fonturi sigure? Înseamnă că acestea sunt pre-instalate în majoritatea sistemelor, inclusiv a celor folosite pentru dispozitivele mobile. Iar acest lucru îți garantează faptul că utilizatorul va vedea site-ul tău așa cum l-ai gândit, indiferent de dispozitivul prin care îl va deschide.
Pe de altă parte, celebra bătălie dintre fonturile cu serif și cele fără nu mai este la ordinea zilei. De ce? Pentru că acum calitatea HD a ecranelor permite folosirea fonturilor indiferent de aceste criterii.
Nu în ultimul rând, dimensiunea aleasă pentru font este importantă. Optim ar trebui să alegem între 18-22px, depinzând de tipul site-ului și, mai ales, de utilizatorul căruia i se adresează. Iar pe lângă această dimensiune standard să alegem cu grijă mixul pentru titluri, subtitluri sau alte elemente speciale din pagină.
2. Folosește spațiile goale
Tradițional ne gândim la spații albe, însă în funcție de background-ul ales, culoarea poate fi diferită. Și este foarte importantă. A trecut vremea când trebuia să umpli fiecare spațiu gol. Acum trăim într-o eră în care aceste zone sunt absolut necesare. Acestea te ajută să pui accentul pe anumite block-uri de conținut, sprijinind coeziunea și ușurința de citire. Spațiile albe lasă design-ul să respire, folosește-le.
3. Nu exista să folosești contrastele de culoare
WCAG 2.2 guidelines vorbește despre un contrast între text și background de 4.5:1, astfel încât primul să poată fi citit ușor și clar. Contrastul ales (între un minim de 1:1 și un maxim de 21:1) este foarte important pentru că unul prea mic nu ajută la citirea informațiilor, la fel unul prea încărcat (cum ar fi folosirea unor imagini în loc de background) ar putea avea același efect.
4. Folosește un text scurt și clar
În general utilizatorul citește o treime din conținutul unei pagini, așa că ai grijă ce informații folosești. Gândește-te că el vine pentru a găsi răspunsuri la numite întrebări. Așa că ai grijă ca acestea să fie ușor evidențiate în pagină.
Înainte să te apuci de scris textul pentru site-ul tău, ține cont de următoarele lucruri:
- Timpul utilizatorului este limitat și foarte important
- Utilizatorul vine să-și răspundă la niște întrebări
- Vorbește clar și încearcă să eviți figuri de stil sau abordări arstice care ar putea să nu fie înțelese de utilizatori (nu scrii o carte, ci vrei să transmiți informații pentru toată lumea care ar putea să-ți descopere site-ul)
5. Fii organizat
În final, utilizatorii nu o să citească cuvânt cu cuvânt informațiile scrise de tine, așa că încearcă să alegi expresii cât mai familiare. În plus, pentru o mai bună vizibilitatea folosește-te cu încredere următoarele elemente:
- Titlu
- Subtitluri
- Texte pe care să le scrii cu bold, italic, underlined, highlight
- Paragrafe
- Liste
- Citate
- Imagini
Tu ai luat în considerare construirea unei strategii de brand pentru business-ul tău? Lasă-ne un comentariu și spune-ne ce părere ai tu despre o strategie de brand. Suntem curioși să citim și părerile voastre.