Cum trecem peste frica de eșec: sfaturi de la trei miliardari

frica de eșec

Cum trecem peste frica de eșec?

De câte ori nu ți s-a întâmplat să visezi la un proiect nou, dar să renunți de teama unui eșec. Probabil cea mai întâlnită frică în lumea antreprenoriatului și nu numai, aceasta „nu este niciodată o opțiune” pentru că „dacă lucrurile nu eșuează, atunci nu ești inovator destul” sau cel puțin asta le-a spus Elon Musk angajaților săi de la SpaceX.

În completarea miliardarului, Thomas Edison spunea că „eu nu am eșuat, ci doar am găsit alte 10,000 de modalități care nu au funcționat„.

Toți oamenii care au reușit spun același lucru, dacă nu treci de frica eșecului, nu ai cum să cunoști bucuria succesului. De aceea, mai jos Elon Musk, Richard Branson și Sara Blakely ne vor spune cum putem să ne urmăm chiar și cele mai curajoase visuri. Pregătiți pentru succes? Aflăm împreună cum trecem peste frica de eșec: sfaturi de la trei miliardari:

Elon Musk 

Cu dorința lui a de coloniza planeta Marte, Elon Musk pare genul de om care nu acceptă ideea eșecului. Cu toate acestea, din declarațiile lui pare că lucrurile nu stau deloc așa – „îmi este teamă de foarte multe ori”. Cum trece peste asta? Nu printr-o gândire pozitivă, ci prin fatalism.

Dacă accepți această posibilitate, atunci vei face totul pentru a profita chiar și de cele mai mici șanse de succes. De altfel, Musk povestește că atunci când a lansat SpaceX a crezut că avea sub 10% rată de succes, dar dacă ar fi fost siguri de reușită, atunci poate nu ar mai fi fost provocați atât de mult să inoveze și să reușească. Uneori scenariile cele mai complicate sunt și cele care te determină să îți depășești limitele și să atingi imposibilul.

Citește și: Bad Design vs. Good Design: 3 exemple din care putem învăța

Richard Branson

Dar dacă nu te motivează ideea eșecului, atunci Sir Richard Branson are o altă idee. Fondatorul Virgin spune că, în loc să se gândească la lucrurile negative pe care trebuie să le depășească, el se concentrează la ce trebuie să învețe. Branson numește eșecul „una dintre cele mai bune modalități de a învăța” și ne propune să ne schimbăm abordarea în fața fricii. În acest fel, miliardarul ne asigură că vom avea mai mult curaj pentru a încerca să ne atingem visurile.

Citește și: 4 podcasturi și 10 ebook-uri gratuite pe care orice designer ar trebui să le aibă

Sara Blakely 

La fel ca Musk și Branson, Sara Blakely este de părere că eșecul este cel mai adesea un deschizător de drumuri, un prim pas către reușită. Oricât de greu ar părea în acel moment, Blakely ne provoacă să scriem pe o foaie de hârtie care sunt lucrurile pe care le-am învățat, le-am câștigat din aceea situație, toate lucrurile pozitive care ar putea decurge din acel moment greu. În acest fel îți vei antrena creierul să nu vadă eșecul ca pe un dezastru, ci ca pe un prim pas către succes.

Ai nevoie de ajutor pentru lansarea unui produs / serviciu?

Completeză formularul de mai jos și te vom contacta noi in maxim 30 de minute!

Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți?

Abonează-te la newsletter completând câmpul de mai joi iar noi te vom ține la curent cu toate informațiile noi. Fără spam, notificări numai despre servicii și actualizări.

Dacă ți-a plăcut articolul il poți distribui către comunitatea ta!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Ce spun clienții despre noi

Ștefan Chelmu
Co-Founder Blitzstudio
Read More
Profesionalism, fairplay, pricepere, asumare, sunt cuvinte ce definesc relatia noastra cu simplead. Suntem la al doilea proiect impreuna cu ei iar acest lucru se datoreaza implicarii active si relationarii impecabile. Este placut si sigur sa stii ca cineva crede in munca ta si depune efort pentru a a-ti asigura o calitate peste medie a serviciului oferit.Ii recomand cu incredere tutuor partenerilor si colaboratorilor nostri.
Monica Radu
Deluxe Imobiliare
Read More
Recomand cu încredere! Super profesioniști! Va mulțumesc pentru ca mi-ați creat cel mai frumos site! Meritați toate aprecierile din lume!

Vrei să îți lansezi afacerea, dar nu ai încă nicio idee despre cum va arăta site-ul tău? Nu știi ce logo și ce grafică să folosești? Tu vii cu un concept, iar noi facem lucrurile să se întâmple. Contactează-ne pentru a-ți oferi soluții personalizate.